Deu consells davant del “Text Neck”

La columna vertebral, l’arbre de la vida
10 setembre, 2017
Apple i la Quiropràctica
10 setembre, 2017

El mal del “text neck” ( “coll de text”) creix al vertiginós ritme de la utilització dels telèfons mòbils. El quiropràctic argentí Marcelo Barroso apunta les claus per poder utilitzar el mòbil de manera saludable

L’ús intensiu dels mòbils ha donat lloc a una lesió cada vegada més comú, l’anomenat “coll de text” o “text neck”, que en realitat abasta, a més dels músculs del coll, el cap i les espatlles.
La posició cap endavant i cap avall d’aquestes parts del nostre cos, que al seu torn causa una forta pressió sobre la columna vertebral, provoca un dolor intens que es pot prevenir prenent certes precaucions.

Els usuaris de dispositius mòbils passen una mitjana de dos a quatre hores per dia inclinats, i entre les seves activitats principals inclouen llegir e-mails, enviar whatsapps i altres missatges de text o controlar les xarxes socials.

Són milions les persones que passen un temps excessiu amb la mirada en un smartphone. “És tan comú l’escena que tot just reparem en el fet que el món té el cap cap avall, gairebé constantment”, adverteix Marcelo Barroso Griffiths, Quiropràctic (AQA) i director de Vertebralle.

El dolor muscular és el primer símptoma. Amb el temps, aquesta mala postura batejada “coll de text”, pot causar altres problemes, com el desgast a la columna vertebral, reducció de la capacitat pulmonar, mals de cap, problemes neurològics, depressió i malalties del cor, afegeix l’especialista, i aporta una llista de problemes inesperats del mal ús d’aquests dispositius:
– Disfunció respiratòria, deguda al dolor crònic voltant del coll.
– Pèrdua de la capacitat vital dels pulmons fins a un 30%. La respiració deficient podria originar malalties cardíaques.
– Tot el sistema digestiu es veu compromès per la postura incorrecta del cos. L’intestí gros és un dels principals afectats, patint restrenyiment.
– Disminució de la força muscular i respiratòria.
– El “coll de text” s’aplana la corba normal del coll, el que estimula la compressió del disc, originant osteoartritis primerenca.
– Forts dolors a causa de la tensió muscular prolongada i aparició d’hèrnies discals o compressió dels nervis de la columna.
Mesures de prevenció
Aquests són les recomanacions que ofereix Marcelo Barroso Griffiths “per evitar el coll de text sense deixar de gaudir de la tecnologia”:

1 – Mantenir l’esquena recta amb bon suport lumbar.
2 – En escriure un missatge, sostenir el telèfon a l’altura dels ulls, en un angle de 30 graus, per protegir el coll i canells.
3 – Aprendre a utilitzar el mòbil amb dos polzes.
4 – No inclinar el coll mentre s’escriu un missatge o es mira la pantalla. Intentar moure els ulls, mantenint el coll en posició neutral.
5 – Si s’està escrivint un missatge des del llit, que el coll i l’esquena estiguin ben sostinguts amb coixins.
6 – Evitar danyar la vista augmentant la mida de la lletra.
7 – Evitar romandre en una mateixa posició durant llargs períodes quan estàs assegut. Això no només beneficiarà al teu coll sinó també a cames i columna.
8 – Aixecar de la cadira i prendre descansos de 5 minuts cada hora i mitja. Això permet enfocar la vista en objectes més llunyans i relaxar les espatlles.
9 – Posar la tablet sobre una taula amb un suport, no sobre la falda.
10 – Estar en un espai ben il·luminat evita problemes en la vista i males postures per focalitzar la pantalla.

Si bé és gairebé impossible evitar que les tecnologies ens causin certs problemes, podem fer un esforç per mirar els mòbils amb la columna en posició neutral i evitar passar moltes hores al dia encorbats. Si situem el dispositiu a l’alçada dels ulls, no tindrem necessitat de doblegar el coll.
El problema és realment profund, i aquesta tensió excessiva al coll podria començar a notar-se a primerenca edat. Per això és important la cura de la columna vertebral, realitzant revisions periòdiques ja des de la infància.
Una de les disciplines que aborda aquest problema és la Quiroprácticaa. “El quiropràctic ajuda a garantir que les complexes vies de comunicació entre el cervell i el cos (nervis), estiguin lliures d’interferències. Al seu torn, comprova i corregeix les subluxacions que provoca aquesta tensió mitjançant ajustos vertebrals diaris, evitant problemes futurs “, explica Barroso Griffiths.

Català